fbpx

Активен стречинг и мобилност

Активен стречинг и мобилност

Активен стречинг и мобилност

Стречингът е един от най-важните етапи от вашето възстановяване!
Стречингът или така нареченото разтягане са специални упражнения за разтягане на мускулите и прилежащите тъкани, а именно-сухожилия, лигаменти, съединителна тъкан и периферни нерви. Стречинг упражненията имат изключително много ползи за тялото ни, но въпреки това се сещаме за тях само когато получим мускулни крампи или някакво друго схващане. Според много специалисти стречингът е най-чудесния начин да започнете деня си, но преди това трябва добре да сте загрели мускулите на цялото си тяло. Загряването преди стречинг има за цел да повиши темперетурата на мускулите, така ще повишите тяхната еластичност. При стречинга се разтяга и така наречената фасция – съединително-тъканната обвивка на мускулите. Изключително положителен ефект има стречинга върху периферната нервна система

Всяка една става има определен обем на движение, в който може да се движи. Когато ставата има пълен обем на движение, тя е функционална и здрава. Когато го загуби, това води до компенсация от други части на тялото, а компенсацията поддържана в дългосрочен план е стъпката преди болката и контузията. Всяка друга форма на физическа активност, използва тялото в определени модели на движение, но нищо друго освен мобилността, не може да даде цялата палитра от движения за всяка става. Именно това прави мобилността една от най-важните форми на физическа активност за всеки човек.

Гъвкавост и мобилност

Много хора бъркат мобилност с гъвкавост. Гъвкавостта се отнася до пасивния обем на движение, който можем да извършим. Например, ако легнете на земята по гръб и дръпнете крака си с ръце, той може да стигне до главата ви. Ще остане ли крака ви там, ако го пуснете с ръце? Опитайте още сега и ще видите, че крака ви се връща обратно към земята. Това означава, че имате пасивна гъвкавост, но не и мобилност. Мобилността се отнася до обема на движение, който можем да контролираме чрез мускулите си. Това е мобилността, която реално можем да използваме. Мобилността е комбинация от гъвкавост, преплетена със сила да поддържаме този обем на движение. Гъвкавост, без сила, обикновено води до риск от контузия, защото не разчитаме на мускулите да поддържат този обем на движение, а това прави съединителната тъкан и ставите, податливи на контузии.